Tävling!

Ta hur mycket du vill!

Äntligen finns en helt osötad ketchup, så nu behöver du aldrig mer säga stopp när barnen tar för mycket. Det firar vi med en tävling där du har chans att vinna så mycket prylar du kan plocka på dig i en Intersportbutik. Under två minuter!

För att delta behöver du bara köpa en valfri Felix Ketchup eller Chilisås och fylla i tävlingsformuläret senast 30 juni 2019. Lycka till!

Varor från Intersport

Så här tävlar du:

  • Köp 1 valfri Felix Ketchup eller Chilisås under perioden 1 april – 30 juni 2019.
  • Spara kvittot! Om du vinner ska du kunna visa upp det.
  • Ange din motivering.
  • Fyll i dina kontaktuppgifter så att vi kan kontakta dig om du vinner.

Tävlingsvillkor och sekretesspolicy

1:a pris:

1:a pris: Du och en lagkompis får plocka på er så mycket ni orkar bära (att placera saker i påsar eller väskor är inte tillåtet) och hinner lägga på kassadisken på två minuter.

2–101:e pris:

Presentkort på Intersport, värde 500 kr/st.

Ange din motivering:

Fyll i dina kontaktuppgifter så att vi kan nå dig om du vinner:

Personanpassning: Vi vill ge dig de bästa erbjudandena och relevant information anpassad för dig, baserad på information om dig hämtad från olika källor. Det är viktigt för att förbättra vår kommunikation och ge dig relevanta erbjudanden. Här kan du hitta mer information och välja att stänga av denna funktion.

Personanpassade nyhetsbrev och erbjudanden innebär att vi kan använda system som på automatiserad basis behandlar statistik och information om dig. Detta görs för att kunna anpassa informationen och marknadsföringen som du mottar för att göra den mer intressant och relevant för dig. Detta är ett berättigat intresse för oss som annonsör och sker under förutsättning att du mottar tillräcklig information och kan stänga av funktionen, samt att det finns tillräcklig informationssäkerhet.

I denna automatiserade analys kan vi använda, där det är tillgängligt

  • Information du har angivit om dig själv och dina preferenser. Till exempel från när du gick med i våra kampanjer, medlemstjänster och deltar i marknadsundersökningar.
  • Registrerade klick i e-mails från oss och ditt då efterföljande beteende på våra hemsidor.
  • Din köphistorik på Orkla-bolags web-shop.
  • Information om dig som ett tredje parts-bolag lagligen samlat och delat med oss. Sådan information kan vara:
    • Namn, adress, kön, inkomst, medlemskap i organisationer, klubbar etc. från så kallade adressmäklare.
    • Din köphistorik hos återförsäljare.
  • Anonym statistik. Det är exempelvis generisk information om preferenserna hos specifika segment av befolkningen. Valet av segmenterad information är baserad på variabler som inkomst, kön och vistelseort.
Annonser: För att göra vår online-marknadsföring (exempelvis online-tidningar och sociala medier) mer relevant för mottagarna önskar vi använda din e-mailadress och information från din kontakt med oss. Här kan du hitta mer information och ändra alternativ till denna funktion.

Denna funktion låter oss använda din e-mailadress och information från din kontakt med oss för att visa annonser på vissa typer av webbsidor, exempelvis sociala medier, sökmotorer och online-tidningar. Detta utgör ett berättigat intresse för oss som annonsör. Det sker på villkor att du mottar tillräcklig information och kan stänga av funktionen, samt att det finns tillräcklig informationssäkerhet.

Information från din kontakt med oss kan inkludera:

  • Registrerade klick i e-mail från oss och ditt efterföljande beteende på våra hemsidor
  • Att du har fått vissa nyhetsbrev
  • Köp av vissa produkter
  • Deltagande i våra annonskampanjer
Ett exempel på hur denna funktion fungerar: Låt oss säga att du har deltagit i en tävling avseende en chokladprodukt. Efter tävlingen kan annonsören skicka din och andras e-mailadresser som deltagit i tävlingen till någon som ger ut en online-tidning med annonser.
Därefter kan online-tidningen styras så att en annons om chokladprodukter visas för personer som enligt online-tidningens egen användardata och analys har liknande intressen som de som har deltagit i tävlingen.

Visningen av annonsen är baserad på en gissning att andra personer med liknande intresseprofil kan vara intresserade av samma produkt. Analysen som har utförts av online-tidningen är endast baserad på information som de har om sina användare och sådana annonser visas endast för personer som har samtyckt till att se personanpassade annonser.

← Tillbaka till start!

Tack!

Vi har tagit emot ditt bidrag och du är nu med och tävlar.

Tävlingvillkor

Tävlingen pågår 1 april – 30 juni 2019 och är öppen för alla över 18 år som är bosatta i Sverige. Anställda eller anhöriga till anställda på Orkla Foods Sverige AB (Orkla), Intersport och Change Reklambyrå AB (Change) får inte delta i tävlingen.

Vinstinfo
1:a pris: Två fria minuter i en Intersport-butik. Du och en lagkompis får plocka på er så mycket ni orkar bära (inga påsar eller väskor etc är tillåtna) och hinner lägga på kassadisken på två minuter. Ni får plocka av det som finns till försäljning och är framplockat i butiken. Orkla och Change väljer en Intersportbutik i eller i närheten av vinnarens bostadsort. Vinnaren kommer överens om ett datum tillsammans med aktuell Intersportbutik, Change och Orkla. Vinnaren godkänner också att Orkla filmar under vinnarens tid i butiken och att filmmaterialet får används i Orklas sociala kanaler. 2–101:a pris: Presentkort på Intersport, värde 500 kr/st.

Vinsten kan inte bytas mot kontanter eller andra produkter. Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. En jury bestående av representanter från Orkla och Change utser vinnarna. Vid bedömning av tävlingsbidragen värderas kreativitet och motiveringens originalitet. Juryns beslut kan inte överklagas. Vinnarna kontaktas via e-post 2-3 veckor efter tävlingsperiodens slut. Vinnarna kan bli ombedda att uppvisa kvitto på 1 valfri Felix Ketchup eller Chilisås inköpt under tävlingsperioden (1/4–30/6 2019). Skulle någon vinnare inte gå att nå trots påminnelse, eller om korrekt kvitto inte kan uppvisas, utser juryn en annan vinnare. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel eller oavsiktliga missförstånd i samband med tävlingen.

Hantering av personuppgifter
Uppgifterna som du lämnat ovan behandlas av Orkla som är personuppgiftsansvarig. Det betyder att Orkla ansvarar för att dina uppgifter behandlas enligt gällande dataskyddslagstiftning. Vi använder och delar uppgifterna med Change för att utse vinnarna. Inga personuppgifter sparas efter avslutad kampanj, som längst fram till 2019-07-31.

Sekretesspolicy
Din sekretess är viktig för oss. I denna sekretesspolicy beskrivs vilka personuppgifter som Orkla samlar in från dig, hur vi interagerar med dig och hur vi använder dessa uppgifter. Personuppgifter vi samlar in och hur vi använder dem Change använder insamlade data (namn, adress, e-post) för att vi ska kunna skicka ut presentkortet om du vinner i tävlingen. Vi får informationen genom att du fyller i dina uppgifter på kampanjsajten.

Hur vi delar dina personuppgifter
Orkla använder och delar uppgifterna med Change (för att utse vinnarna och skicka ut presentkort).

Tillgång till dina personuppgifter
Vänligen kontakta privacy@orkla.no om du vill få tillgång till, utlämna, korrigera eller radera personuppgifter vi har lagrat. Du kan också invända, kräva begränsning eller återkalla ditt/dina samtycke(n) när som helst. Du också rikta klagomål till Svenska Datainspektionen (senare Integritetsskyddsmyndigheten) om du vill framföra åsikter gällande vår behandling av personuppgifter.

Borttagning av personuppgifter
Vi tar bort dina personuppgifter efter att kampanjen är avslutad och biopaketet är utskickat. Vi sparar uppgifterna som längst t o m 2019-08-31.

Hur vi förvarar personuppgifterna
Tjänster och produkter vi använder för att bearbeta och lagra dina personuppgifter finns inom EU. Det säkerställer att våra leverantörer också följer lagen om GDPR.
Detaljerad redogörelse för: FELIX – Ta hur mycket du vill!
Tillgång: Orkla Foods Sverige AB och Change Reklambyrå AB